söndag, november 26, 2006

Vi-tanter och andra


Alltså, det verkar som om det blir en gnutta gnäll igen.
På VI, som det så snyggt heter nu, var jag i fredags och handlade en del specerier till min och min tjejs rollspelsdejt. Då kom jag att tänka på att de, i vanliga fall, fullt fungerande människorna som går i bra takt och så utomhus, alltid såsar, står fastgjutna i vägen och kör med vagn på häl. Fantastiskt. Allt går i ultrarapid och det ställer till en del bekymmer. Irritation och så. Jag kom då ihåg vad en mentalpatient en gång väste.

-Jag blir vansinnig när jag ser friska människor sporta.

Hur kan det komma sig att de där friska människorna som sportar röven av sig på gym tvåtusen dagar i veckan blir mentala pensionärer fredag kl 18. Dumt. Sluta sporta, sluta gnäll.
Tjolahopp

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dom saknar liv, att handla måste ta tid, annars hade di börjat fundera på att deras fruar/män är fula o dumma

Kuffen sa...

Genialt.