torsdag, december 07, 2006

-Du har fel på rörelseapparaten!


Jag tyckte att det var ett vitt begrepp, rörelseapparaten, alltså allt som har med kroppens rörelser att göra. Gör det ont mitt i hjärtat så vore det enklast att det var hjärtat. Kanske inte roligast, men ändå.
Efter tre utlåtanden så kanske jag ska tänka tredje gången gillt och så. Hon förklarade fint med flottaste retoriken och pregade in tre ton förtroende. Jag var i flera rum, till exempel med EKG-apparat. Jag fick sugkoppar av gammelsköterskan, hon gjorde allt rätt, jag posade en smula i spegeln när hon gick ut.

Efteråt fick jag fick råd att:

minimera: sprit, cigaretter, arbete
maximera: sömn, bra käk och motion

Just snyggt det, precis tidigare levdes det nästan tvärtom.

Det är ingen bra kombination, dödsskräck och hjärtont, alltså, det är ju sämsta kombinationen, även om det nu var rörelseapparaten.

Jag ska ordna om, i alle fall en vecka, bli bra, sen har det nog gått över.

Inga kommentarer: