tisdag, januari 16, 2007

Dra på trissor vad märkligt det blev.

När min tjej åkt iväg till jobbet i morse somnade jag om som björn, och började drömma dröm. Jag spelade traditionellt fightingspel med far.
Första ronden var hård men jag vann såklart. Tre sekunder in i andra ronden hoppar min gubbe snabbt fram, överraskar far och sätter svärd i halsen på hans hårlösa muskulösa gubbe. Huvudet trillar av, min gubbe sliter upp kroppen och börjar köra snorren i halshålet.
Tydligen tröttnas det snabbt, och kroppen släpps ner.
Min gubbe öppnar sin hand. Där ligger en sten som med ett blänkande förvandlas till ett levande leende Buddhahuvud. Handen stängs, jag vaknar.

Alltså, så arg är jag inte på min farsa, och jag spelar inte ens såna dära dataspel. Jag är lyckligast och jag håller inte inne aggressioner heller ju.
Hur kunde det bli så här?

4 kommentarer:

Kuffen sa...

Drömmar går som strömmar. Ibland måste man inte vara en Freud och tyda. Jag tycker den verkade ganska fin trots sina våldsamma inslag.

Anonym sa...

"Snorre" är svenskans fulaste ord, kan du vara så snäll att byta ut det? Kanske mot "dicken".

Tack på förhand!

/Dick

Chris sa...

du skrämmer ju folk!

Hjortfot sa...

Jag vet, man ska inte underskatta underhållningsvärdet efteråt heller.
Hädanefter ska jag alltid byta ut snorre i mina texter, men sluta att skrämmas gör jag aldrig.