onsdag, april 18, 2007

Natten går tunga fjät

Natten gjorde sitt bästa för att skrämma trynande ekorrar från och ur livet. Den lyckades med kraft.
Mitt i det svartaste då det sovdes som godast slänger sig flickvän framåt. Hon säger att genomskinligt kors leviterade ovanför hennes bröst. Det blir inte lätt nu, för med döden ständigt närvarande i tankarna tolkar jag det hela som att jag själv har sett två ringar, ser jag en till så dör jag. Just precis.
Mitt på sängen sitter vi ihopkrupna. Hjärtat flimmrar febrilt som på rädd nattfjäril innan fladdermusanfall. Jag ber Jojo att hålla utkik genom fönstret, inga ringar där. Jag slarvtittar givetvis tyvärr mot fotändan av sängen. FITTA KUKEN, där står en kaffemugg! Skit nummer två, jordgloben!!! Två ringar på en gång. Nu dör jag tänker jag, men det gör jag konstigt nog inte. Det är märkligt det där med närhet. Närhet till död är den sämsta. Jag vill ha någon slags förklaring om vad som händer och hänt, men Jojo är för rädd för att berätta. Vi lägger oss, jag kramphåller om rygg. Till slut somnas det. Det finns andra som förtjänar bättre.
Mvh/

Muttanbarko

4 kommentarer:

Kuffen sa...

Vackert men hemskt. Som det ofta är.
/Besökare #753

Anonym sa...

Du vet vad vi säger om dom: http://fatale.se/wp-content/uploads/2007/04/indigo.jpg

Hjortfot sa...

Besökare 756, Muttanbarko.

"Stockholmsoffer" Jag veeeeet, det går inte att hejda dom honey. Men jag har Muppar på brallorna. Kanske tänker dom så om mig. I så fall får de hårt stryk i orren.

/Muttanbarko

Anonym sa...

Man kan inte få stryk i orren, att påstå det vore vansinne, jag menar, man får ingen slagkraft därinne.