måndag, augusti 13, 2007

Sax, sax, spade, grammofon

Idag läste jag följande "Man kan inte vara vän med någon som går rakt in i en katastrof"
Jag tyckte att det lät dumt, och så tänkte jag att det vore bättre om hon hade sagt det på skoj. Men det gjorde hon ente.

Senare idag bölade jag för att mitt jobb är så själsdödande som något kan bli. Jag fick tröst av min flickvän genom, vad hon kallar den, femstegsmetoden. Det hjälpte, och jag hoppas inte att det blir samma visa morgon igen, för efter dagens åttatimmarspass ville jag bara lägga mig under täcken, dö, eller till början av november sova då det är slut.

Jag måste ha tips om ny karriär, på riktigt, även om jag får gå ner tusenlapparna i lön.
Hellre fattig mutta än död mutta!
Ps. ballen is alright! ds.

Mvh/Muttanbarko

3 kommentarer:

Konungen sa...

SOCTANT BABY

Ytspänning sa...

Kladdjobb? Själen går i dvala, kroppen är i alla fall ren.

Anonym sa...

Universitetsbibliotekarie!