måndag, februari 05, 2007

Telifonen dårå

Ho ho, gammeltanten som visar sig vara en Vanja från Hägersten lät förvirrad på telefonsvararen. Hallåååå, hallåååå pep hon. Jag kom på att jag glömt byta mitt meddelande som nu är baklängestal, fast vänt framlänges.

Det var tio år sen jag hade töntig svarare senast, men då imiterade jag vresig tant. När det koms hem en kväll, hade jag åtta nya meddelanden. Gött!

Ungefär så här såg listan ut:

1. Mor & Far
2. Bror 1
3. Bror 2
4. Mor & Far
5. Tomt
6. Mor & Far
7. Polisen
8. Bror 1

Mor & Far trodde att jag hjälpt och släppt in en uteliggande tant, och att jag nu satt med en kanyl i armen och därför inte kunde svara. Nu ljuger jag, tänker ni, men det gör jag ente.

Bror två hade ringt till bängen, "låter det som om han har druckit sprit", sa dom.

Sen gräts det ju en massa hemma när jag ringde och sa att jag tagit ut kanylen och nu kunde ringa. "Du lever, du lever!!!!"

1 kommentar:

Konungen sa...

Fin historia
Dina släktingar har fantasi